امروز : چهارشنبه, ۲۵ مرداد , ۱۳۹۶ | Wednesday, 16 August , 2017
"کوشش اولین وظیفه انسان است. ( گوته )"
  
محک
 
طرز تهیه توپک های پنیری ویژه سفره افطار

    به علت عدم نیاز به پخت و یا سرخ کردن، این غذا، غذایی ساده و در عین حال سالم و مناسب برای افطار کردن در ماه رمضان است.   مواد لازم : پنیر فتا (پنیر صبحانه)    ۵۰۰ گرم ماست چکیده خامه‌ای    ۱۰۰ گرم شوید و زیره     ۵ قاشق غذاخوری مغز پسته    […]

fo2459
 

 

به علت عدم نیاز به پخت و یا سرخ کردن، این غذا، غذایی ساده و در عین حال سالم و مناسب برای افطار کردن در ماه رمضان است.

 

مواد لازم :
پنیر فتا (پنیر صبحانه)    ۵۰۰ گرم
ماست چکیده خامه‌ای    ۱۰۰ گرم
شوید و زیره     ۵ قاشق غذاخوری
مغز پسته      ۵ قاشق غذاخوری
مغز گردوی خرد شده      ۵ قاشق غذاخوری
کنجد      ۵ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه توپک های پنیری :
پنیر فتا و ماست چکیده را به وسیله چنگال با هم خوب مخلوط کرده و به اندازه یک فندق از آن بردارید و در دست فرم دهید سپس در صورت تمایل می‌توانید در شوید و زیره بغلطانید، این مواد برای افرادی که دارای چربی خون بالا هستند، مناسب می‌باشد. و یا اینکه توپ‌های پنیری را در مغز گردوی خرد شده، مغز پسته یا کنجد بو داده بغلطانید و کنار هم در ظرف قرار دهید و همراه نان و سبزی خوردن یا با چای میل کنید.

 

نکته تغذیه‌ای :
به علت عدم نیاز به پخت و یا سرخ کردن، این غذا، غذایی ساده و در عین حال سالم و مناسب برای افطار کردن است. در ضمن وجود پنیر، ماست و مغزهای روغنی باعث بالا رفتن ارزش غذایی این افطاری می‌شود. شوید و زیره نیز برای افراد مبتلا به چربی و فشار خون بالا مناسب است.

 

zibasho.com – مجله اینترنتی ماهنما

کارآفرینی
برنامه جهانی غذا

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به مجله اینترنتی ماهنما بوده و کپی برداری فقط با ذکر منبع امکانپذیر می باشد.
مجله اینترنتی ماهنما ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. طراحی ، کدنویسی و سئو شده توسط : طراحی آسمان